Demi de Jong

Stel je voor: je bestelt sushi en de dag erna blijkt dat je daar ziek van bent geworden. Je besluit de eigenaar van het sushirestaurant te bellen om dit te melden, maar die geeft aan niet te geloven dat je ziek kan worden van eten uit zijn restaurant. Vervolgens doe je je beklag op Facebook, waar je door de eigenaar wordt uitgemaakt voor zeurpiet en wordt je verteld dat je waarschijnlijk gewoon zwanger bent in plaats van ziek. Dit verhaal is echt gebeurd en het is een perfect voorbeeld van hoe webcare níet moet.

Mijn naam is Demi de Jong, ik ben 21 jaar en volg de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik werk nu bijna twee jaar bij Roamler, een soort mystery shopping-app waarmee gebruikers kleine opdrachten kunnen uitvoeren voor opdrachtgevers. Hier heb ik veel geleerd over het proces van het afhandelen van vragen, complimenten en klachten van de appgebruikers, maar hier wil ik graag meer over leren. Vandaar dat ik me de komende periode wil verdiepen in hoe een bedrijf webcare kan inzetten om een zo hoog mogelijke klanttevredenheid te realiseren.

Natuurlijk is het allereerst belangrijk om elke klacht van een klant serieus te nemen. Maar hoe geef je een zo’n goed mogelijke invulling aan webcare? Welke tone of voice houdt je aan? Wat is het verschil tussen reactieve en proactieve webcare? Is het mogelijk om chatbots inzetten om (een deel van) de webcare van je bedrijf over te nemen? Met deze vragen ga ik mij de komende weken onder andere bezighouden. Ben je hier ook benieuwd naar? Hou dan mijn toekomstige blogposts in de gaten!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s