Hannah Nietzman

In 2014 verzamelde Cambridge Analytica privégegevens van meer dan 87 miljoen Facebook-gebruikers. Blijkbaar zijn er daarvan ook 90.000 Nederlanders getroffen. 

Als je aan mij vraagt wat ik van de #deletefacebook beweging vond, kan ik dat waarschijnlijk niet goed beantwoorden. Ja, ik heb nog steeds Facebook. Maar dat er zo’n massale datalek heeft plaatsgevonden, vind ik vrij heftig. Misschien had ik net zoals Arjen Lubach toch maar wel mijn Facebook moeten verwijderen. Dit is alweer een tijd geleden toen de datalek volop in het nieuws was. Nu horen we er bijna niks meer over. En dan zit ik met de volgende vraag in m’n hoofd: “Wat voor impact heeft #deletefacebook nou gehad?”

Precies hierover schrijf ik artikelen op micwatching.nl. Graag wil ik meer te weten komen over de impact van zo’n datalek. Voor bedrijven, voor Arjen Lubach, en voor Facebook zelf. Hoe gaan bedrijven nu met Facebook om?

Ik ben Hannah Nietzman, 21 jaar oud, derdejaars Media, Informatie en Communicatie-studente aan de Hogeschool van Amsterdam. Naast dat ik het liefst bezig ben met sporten, reizen, feestjes en uiteten gaan, hou ik mij dus bezig met dit soort vragen over een kwestie als #deletefacebook.

Als je een bedrijf hebt en je verkoopt een product of dienst, dan is het belangrijk dat je goed weet wat de wensen en behoeften zijn van jouw klanten. Wat als een deel van jouw consumenten nooit meer op Facebook zitten, maar jij gaat wel nog volop adverteren op Facebook? Is dat schadelijk voor jouw bedrijf? Hier houd ik mij mee bezig en alle bevindingen deel ik met jullie op micwatching.nl!

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s