Isabelle Denton

Tegenwoordig is bijna iedereen constant online en actief op social media. Vooral Instagram speelt een groot deel in ons dagelijks leven. Maar liefst 500 miljoen mensen wereldwijd gebruiken dagelijks Instagram. Het lijkt alsof we niet meer zonder kunnen, het werkt verslavend. Eindeloos scrollen door Insta, welke millennial kent het niet? Je komt alles tegen; van influencers, en selfies van je vrienden tot populaire restaurants en winkels met hun eigen social media account. Ook posten we zelf enorm veel; bijvoorbeeld wanneer we uiteten zijn in een leuk restaurantje, een mooi uitzicht hebben of foto’s van onszelf op reis. We zijn altijd op zoek naar nieuwe ‘instagrammable’ content.

Bedrijven spelen hier slim op in en maken het ons zo makkelijk mogelijk om content voor onze Instagramaccounts te vinden. Neem bijvoorbeeld de ‘Avocado Show’ in Amsterdam, hun interieur en eten zijn 100% ‘Instagrammable’. Ontzettend slim, want dit zorgt voor veel Instagramposts en tags en dus heel veel gratis promotie.

Dus stel je voor dat er bedrijven zijn die door de komst van social media uiteindelijk helemaal geen geld meer hoeven uit te geven aan adverteren? Hun klanten of gasten doen het werk voor ze. Hoe gaan bedrijven, social media en adverteren samen? Dat ga ik onderzoeken!

Ik ben Isabelle Denton, woon in Amsterdam en ben op dit moment bezig met de specialisatie Digitale Mediastrategieën. Voor MIC-watching schrijf ik artikelen over adverteren via social media en dan vooral Instagram-marketing. Wil jij hier meer over weten? Hou dan mijn artikelen de komende tijd in de gaten!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s