Tristan Galavazi

We leven in 2018 in een tijdperk waarin bedrijven en organisaties door nieuwe technieken en technologieën zo veel mogelijk informatie via digitale platformen en voorzieningen zoals websites en apps onze richting op sturen. We kijken tegenwoordig wel meer dan 85 keer per dag op onze mobiel en worden hierdoor geconfronteerd met een oneindige stroom van informatie. Al deze informatie moeten we steeds sneller en in grotere hoeveelheden proberen te verwerken. Als gevolg hiervan krijgen we informatiestress.
Nieuwe technologie lijkt alleen maar tijd van ons te stelen in plaats van dat technologie ons juist moet helpen om tijd ‘goed’ te besteden.

Mijn naam is Tristan Galavazi een afgestudeerde mediavormgever en momenteel derdejaars MIC student op de HvA en ik denk dat het antwoord ligt in de digitale ontwikkeling Slow UX. Hierbij gaat het erom dat informatie op websites en andere platformen op een bewuste manier wordt getoond. Slow UX design moet uiteindelijk zorgen voor mentale rust bij gebruikers.

Het principe van Slow UX spreekt mij aan omdat ik ook geloof in het gezegde ‘Less Is More’ dat goed toegepast kan worden op de Slow UX ontwikkeling. Sinds ik geïnteresseerd ben geraakt in digital design merk ik steeds vaker dat ik websites direct weg klik zodra het allerlei pop-ups, banners en grote kolommen met teksten en hyperlinks bevat. Ze voelen gedateerd en door de overvloed aan informatie ben ik veel te veel tijd kwijt met zoeken.
Hiernaast heb ik als mediavormgever veel goede maar ook slechte ontwerpen gezien. Bij deze slechte en onduidelijke ontwerpen had ik altijd de gedachte dat het anders, makkelijker en beter kon. Nu Slow UX geleidelijk meer aandacht krijgt kunnen bedrijven en ontwerpers dit principe gaan hanteren.

Als een mediaprofessional en mediavormgever vind ik het belangrijk dat er geen onnodig tijd en moeite van de gebruikers verspild wordt maar dat er betekenisvolle interacties ontstaan die leiden naar een duurzame relatie.
Om het principe van Slow UX beter te begrijpen en uiteindelijk toe te passen in mijn visuele opdrachten ga ik mij voor MIC Watching hierin verdiepen.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s