Hoe lifestyle bloggers Instagram stories moeten inzetten

Sinds 2016 heeft Instagram een nieuw populaire tool: de Instagram stories. Binnen twee maanden gebruikten 100 miljoen gebruikers deze functie. De stories zijn een nuttige tool binnen de Instagram Marketing geworden. Maar hoe kan een lifestyle blogger deze functie optimaal inzetten om zijn of haar blog te promoten? 

Om met deze tool te kunnen werken, moet je eerst weten wat deze functie is. Stories zijn afbeeldingen of filmpjes die voor 24 uur zichtbaar blijven voor jouw volgers en profielbezoekers. Dit is heel nuttig voor het plaatsen van updates of het vertellen van een verhaal. Zo kan je de hoogtepunten van jouw nieuwste blog delen, leuke ‘behind te scene’-momenten delen en interacties uitvoeren met jouw volgers. Er zijn namelijk verschillende functies binnen het maken van een story. Je kan volgers een vraag stellen, een poll laten beantwoorden, hen aan jou een vraag laten stellen en gebruik maken van verschillende ‘stickers’ die bijdragen aan het bereik. En wanneer je meer dan 10k volgers hebt, kan je een website link aan de story verbinden. De volgers swipen omhoog en komen direct op de landingspagina terecht. Dat is pas écht een handige functie voor een lifestyle blogger!

 

P1030382
Instagram story functies

 

Er zijn dus veel mogelijkheden met de storyies die allerlei voordelen opleveren. Ten eerste zijn de geplaatste stories niet permanent. Dit draagt bij aan de behoefte om content voor een relevante periode online te plaatsen. Ten tweede staat jouw story tussen de stories van vrienden van jouw volgers. Dit betekent dat jouw content in een vriendschappelijke omgeving staat. Dit wekt vertrouwen en zorgt daardoor voor betrokkenheid. Ten derde zorgt jouw story voor transparantie. Je kan hier een verhaal vertellen, open zijn en extra content delen. Hierdoor zien jouw volgers veel meer van jouw leven en voelen zij zich meer betrokken, omdat zij extra content te zien krijgen.

Als lifestyle blogger heb jij als doel om zoveel mogelijk traffic naar jouw blog door te sturen. Stories zijn dus niet slechts een ‘leuke tool’ om gewoon wat content op te plaatsen. Het is belangrijk dat alles wat je plaats, te maken heeft met het promoten van je blog. Toch hoef je hiervoor niet een groot uithangbord met ‘Klik op mijn link!’ voor te plaatsen. Stories zijn veel persoonlijker en juist door hier transparant te zijn, verbind je jouw volgers aan jou en jouw blog. Je kan wel een afbeelding plaatsen met een call-to-action wanneer je een nieuwe blogpost hebt, maar dat is niet het enige wat jij kan doen.

 

IMG_0623
Houd je volgers up-to-date

 

Iets wat veel belangrijker is dan een call-to-action te plaatsen, is om volgers aan jou te binden. Dit doe je door jouw volgers mee te nemen in het ‘blog maken’-proces. Laat hen in de dagen voor je nieuwe blog weten waar je aan werkt, hoe je te werk gaat en wat jouw volgers kunnen verwachten. Neem hen mee in jouw werkproces. Op die manier voelen jouw volgers zich persoonlijk betrokken bij de content die jij creëert. Wees daarom persoonlijk, open en transparant in jouw story. Door een ‘behind te scene’ te plaatsen, realiseren jouw volgers weer wie jij bent en wat voor waarde jij hebt. Dit resulteert in meer bonding met jou en jouw blog, wat resulteert in trouwe volgers.

Dus, Instagram stories zijn een belangrijke tool binnen Instagram Marketing voor lifestyle bloggers, omdat er veel verschillende tools binnen de stories zijn. Deze kunnen toegepast worden om meer interactie uit te lokken met de volgers. Daarnaast zorgen de stories voor een persoonlijke touch waardoor jij als blogger menselijk wordt gemaakt en volgers zich meer verbonden voelen met jou en jouw blog. Dit zorgt voor trouwe blogvolgers.

Wil je meer over Instagram-marketing weten? Klik dan hier voor mijn vorige artikel!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s