Story telling

Zoals eerder al aangegeven is het belangrijk dat je story telling toepast. Dit doe je om goed te communiceren naar de buitenwereld. Met de juiste story telling geef je jezelf of een brand een naam en een online reputatie. Met story telling bouw je vertrouwen op, omdat consumenten het idee hebben dat ze begrijpen waar je voor staat en wie je bent.
De online brand strategie levert dus veel op en creëert een hechtere brand gemeenschap.

Maar hoe bepaal je de perfecte online brand strategie?

Je begint met het creëren van een merk-stijl-gids

De eerste vraag die jij jezelf moet stellen is, wie ben ik als persoon of als merk?
Pas als je dit weet kun je goed bepalen welke digital marketing/branding strategie bij je past. Daarna kan je een goede merk-stijl-gids creëren, dit is je merk-stem ongeacht welke strategie je toepast. Het is belangrijk dat je merk-stem en je visuele-stem hetzelfde blijven en dit altijd doorgevoerd wordt.

Bij de afbeeldingen hieronder heb ik story telling toegepast aan de hand van een story moodboard. Dit is voor merken een startpunt om te laten zien waarvoor zij staan.  Het is tevens een geheugensteuntje om te weten wat bij hen past.

DO’S

In de eerste twee afbeeldingen heb ik vooral gebruik gemaakt van kleurenpaletten die het gevoel en de sfeer goed weergeven. Daarnaast heb ik pakkende foto’s gecreëerd die een goed beeld schetsen van de sfeer en het verhaal. Ook zijn er verschillende voorwerpen en texturen op de afbeeldingen te zien die bijdragen aan dit sfeerplaatje.
Tot slot zijn er twee kernwoorden aan de story moodboard gekoppeld om de sfeer te benadrukken.

Screen Shot 2018-10-31 at 19.50.26

 

Screen Shot 2018-10-31 at 19.49.54

DON’T

De laatste afbeelding laat zien dat story telling in de vorm van een story moodboard niet goed overkomt. Het verhaal komt niet over omdat er verschillende sferen, impressies en kleurpaletten met elkaar zijn gecombineerd wat een verwarrend effect geeft.

Screen Shot 2018-10-31 at 22.02.41

Belangrijk is dus dat je jezelf afvraagt wat je wilt uitstralen en waarom.  Dit geldt voor zowel een brand als voor een persoon.

The end of my story telling

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s