De relatie tussen Gamification & Persuasive Design

Bijna iedere ux/ui designer en webdeveloper heeft weleens gehoord van persuasive design. Er wordt dan meestal gedacht aan de zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Tegenwoordig zijn er echter steeds meer verschillende technieken en methodes om het gedrag van gebruikers te beïnvloeden, zoals gamification.

Mensen zijn geneigd om te denken dat gamification alleen gaat om het toevoegen van punten om het ontwerp leuk te maken, maar gamification heeft wel degelijk verbanden met persuasive design die dieper gaan dan alleen het leuker maken van het ontwerp. In deze whitepaper lees je aan de hand van succesvolle voorbeelden wat deze verbanden zijn en ga je als ontwerper begrijpen hoe je gamification in moet zetten om een persuasive design te ontwerpen.

Whitepaper : De relatie tussen Gamification & Persuasive Design – Tristan Galavazi

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s