Hoe wordt framing ingezet in de journalistiek?

Of je het nou doorhebt of niet: onze mening wordt constant geframed. Door de politiek, door de media, door bedrijven én door je eigen omgeving. Objectief naar iets kijken is niet zo vanzelfsprekend als je misschien denkt. Dit framen gebeurt geeneens altijd expres, ook journalisten kunnen namelijk niet áltijd hun eigen perspectief volledig aan de kant zetten. Er is meestal toch een bepaalde kant van een verhaal die net iets meer belicht wordt dan de ander. Een de andere kant is framing een slimme communicatietechniek die óók ingezet kan worden om meningen bewust te beïnvloeden, bijvoorbeeld als marketingzet of politieke campagne.

Maar wat is framing nou precies? Hoe zien we framing terug in de journalistiek? En: is het nou eigenlijk zo erg dat er geframed wordt? Richt het schade aan? Onder andere deze vragen zullen beantwoord worden in deze whitepaper. Benieuwd? Download hier de pdf!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s