Persuasive design en de digitale nudge

Als je het gedrag van mensen wilt veranderen, geef ze dan een nudge. Als je wilt dat die verandering zich snel verspreidt, ga dan digitaal.

Een nudge staat voor ‘een subtiel duwtje in de juiste richting’, het wordt vaak weergegeven als de moeder olifant die haar jong met haar slurf een zetje vooruit geeft. Nudges worden steeds vaker gebruikt zowel offline als online. Voor veel marketeers is het een logische stap om te beginnen met het gebruik van digitale signalen om het gedrag van mensen te kunnen beïnvloeden.

Maar hoe maak je gebruik van deze digitale signalen? En hoe geef je mensen een nudge in de juiste richting?

Deze whitepaper is bedoeld voor mensen die graag meer willen weten over persuasive design en geeft meer inzicht in het creëren van een digitale nudge.

MS301E_EscobarMendoza_Donna_WhitePaper

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s