De psychologie van geld

Waarom maken we soms zulke absurde beslissingen, zoals een matig shirt kopen puur omdat deze in de opruiming is? En hoe kunnen professionals deze beslissingen in hun voordeel laten werken? Gedragseconoom Dan Ariely onderzoekt dit soort irrationeel gedrag. Dan is professor in de psychologie en gedragseconomie aan MIT en Duke University in Amerika. Hoe we onszelf ondermijnen in onze omgang met geld is het thema van Dan zijn laatste boek; Geld en Gedrag (Dollars and Sence). Ariely legt in het boek uit hoe je de psychologie van geld in je voordeel kunt gebruiken.

Benieuwd hoe jij je klant kan overhalen door middel van psychologische prijsvoering? Download dan onderstaande whitepaper!

Whitepaper_JenniferEvers

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s