Online gedrag beïnvloeden door middel van gamification

Sinds wanneer vinden we het leuk als iets moeilijker wordt? Dat is dé vraag die te beantwoorden is met de gamificationtheorie, ook wel bekend als de speltheorie. Gamification gaat uit van de voorliefde van mensen voor spelletjes en de populariteit van onlinegames. De wereldbevolking is drie miljard uur per week bezig met het spelen van games. Bijna een derde van de schoolgaande jongeren is dagelijks gemiddeld drie uur aan het ‘gamen’. Het woord ‘gamification’ is dan ook afgeleid van computer- en videogames, en houdt in dat spel elementen worden gebruikt in het dagelijks leven.

In de volgende whitepaper ga ik jou uitleggen wat gamification is, hoe bedrijven gamification inzetten, hoe het gedrag veranderd van de consument en waarom wij als consument hier intrappen.

IanvanDijk_301E_Gamification_Whitepaper

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s