Persuasive design in exercise games

In tegenstelling tot nog geen tien jaar geleden besteden wij nu meer tijd zittend achter een scherm dan ooit. Waar kinderen destijds nog smeekten om buiten te spelen, kunnen ze nu niet wachten tot ze weer achter hun computers mogen kruipen. Vooral in Amerika heeft dit grote gevolgen voor de lichamelijke gezondheid. Ruim 70% is te zwaar. Niet alleen kinderen, ook volwassenen lijden aan zwaarlijvigheid. 35% van de volwassen Amerikanen die te zwaar zijn, heeft last van obesitas. Daarom zijn exercise games de perfecte oplossing. Maar hoe motiveer je mensen die bewegen maar een last vinden om actief te worden met een spel? In dit whitepaper ga ik uitleggen hoe persuasive design de mindset van inactieve mensen kan beïnvloeden waardoor ze niet alleen het spel leuk vinden, maar ook het spel willen blijven spelen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s