Persuasive design in social media apps

We kennen het allemaal wel. Tegenwoordig zit vrijwel iedereen vastgekluisterd aan zijn of haar telefoon. Status updates checken, foto’s plaatsen, een berichtjes sturen, videobellen, noem het maar op. We blijven elke dag tientallen keren die social media apps openen. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Hoe zorgen die apps ervoor dat wij constant terug willen blijven komen?

Er zijn tegenwoordig veel verschillende manier om persuasive design toe te passen op apps en dit wordt ook op veel creative manieren gedaan. In deze whitepaper behandel ik Facebook, Snapchat en YouTube en kijk ik hoe zij persuasive design toepassen om mensen terug te laten keren naar hun apps.

Whitepaper-TwanWellenberg-MS302E

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s